آریا/ اگر وقت برای درست کردن یک غذای زمان‌بر را ندارید ما به شما خوارک عدس قرمز هندی را پیشنهاد میکنیم با این غذای خوشمزه شما به سادگی میتوانید یک وعده غذایی سالم را امتحان کنید.
چی لازم دارم:
۲ فنجان دال عدس قرمز
۱ عدد پیاز بزرگ، خرد شده
۱ قاشق سوپ‌خوری روغن نباتی
۲ قاشق سوپ‌خوری رب کاری
۱ قاشق سوپ‌خوری پودر کاری
۱ قاشق چایخوری زردچوبه
۱ قاشق چایخوری پودر زیره‌ی سبز
۱ قاشق چایخوری پودر فلفل چیلی
۱ قاشق چایخوری نمک
۱ قاشق چایخوری شکر سفید
۱ قاشق چایخوری سیر خردشده
۱ قاشق چایخوری زنجبیل تازه، خردشده
۱ قوطی( ۴۵۰ گرم) رب گوجه‌فرنگی
چطور بپزم:
دال عدس‌ها را با آب سرد به خوبی بشوئید. دال عدس‌ها را درون قابلمه‌ای ریخته و چند پیمانه آب روی آن بریزید تا کاملا سطح عدس‌ها را بپوشاند؛ اجازه دهید بجوشند، درب قابلمه را گذاشته، حرارت را کم کنید تا باز هم بجوشند و تا زمانی که کاملا پخته شوند دائماْ روی آن آب بریزید و اجازه دهید نرم شوند، که در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. سپس بگذارید آب آن کاملا تبخیر شود.
ماهی‌تابه‌ای بزرگ را روی حرارت ملایم قرار دهید، روغن نباتی را درون آن گرم کنید، پیازها را به آن بیافزائید و به مدت ۲۰ دقیقه هم بزنید تا کاراملی شوند و بپزند.
رب کاری، پودر کاری، زردچوبه، پودر فلفل چیلی، نمک، شکر، سیر و زنجبیل را با هم در کاسه‌ای بزرگ مخلوط نمائید؛ و درون ظرف پیازها بریزید. حرارت را زیاد کنید تا بپزند، به مدت ۱ تا ۲ دقیقه دائما مواد را هم بزنید تا عطر مواد خارج شود.
رب گوجه‌فرنگی را به مواد بیافزائید، ظرف را از روی حرارت بردارید و همه مواد را با دال عدس‌ها مخلوط کرده و سرو کنید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


قالب وردپرسدلفان چاودلفان چاودلفان چاودلفان چاوپوسته وردپرسمیلاد اصغری